V září 2015 jsme spustili webovou službu, která umožňuje zasílat nejen hlášení o závadách či nepořádku, ale i návrhy jak vylepšit veřejné prostranství. Aplikace “Zlepši své město” je přístupná z úvodní stránky webu města a má responzivní design, tzn., že je přizpůsobena mobilním zařízením. Můžete tedy chodit po městě, fotit a pak poslat hlášení z místa, odkud máte signál či wi-fi připojení. Určitě to znáte. Jdete po městě a všimnete si nepořádku v parku, rozbité lavičky, nesvítícího světla. Jen krátká statistika za  6 měsíců. Jsem rád, že o aplikaci je zájem. To bylo našim účelem, nabídnout občanům jednoduchou možnost, jak nám s náměty pomáhat. Do 14 dní tuto aplikaci najdete i na subdoméně: http://zlepsisvemesto.mesto-uh.cz je rozhodně lépe zapamatovatelná a více se dostane do povědomí.

LINK na aplikaci nyní: http://hlaseni.tmapserver.cz/#592005

Do dnešního dne zadali občané celkem 125 podnětů, přičemž 17 z nich nebylo přijato, především z důvodu – nedostatečného specifikování problému či návrhu.

Nejčastěji řešené oblasti (kategorie): Počet řešených a vyřešených hlášení
Chodník 16
Dopravní značení 15
Silnice 12
Návrhy na zlepšení 11
Veřejné osvětlení 10
Mobiliář – lavička, odpadkový koš apod. 8
Zeleň, strom 8
Parkoviště 6
Hřiště a pískoviště 5

Všechny podněty občanů průběžně monitoruje stálá služba Městské policie v Uherském Hradišti a v případě potřeby na ně operativně reaguje

Tím, že závadu vyfotíte a důkladně popíšete (např. uvedete konkrétní číslo sloupu veřejného osvětlení) pomůžete k rychlejšímu odstranění problému. Na obrázku níže je vidět mapa s hlášeními za poslední měsíc. Jsme rádi, že většina hlášení je relevantních, tedy že -aplikace není zneužívána či zahlcována neoprávněnými a zbytečnými hlášeními

Tuto efektivní možnost hlášení závad a podnětů považujeme za velmi přínosnou pro všechny, kteří chtějí „Zlepšit své město“. Je to jedna z dalších možností jak docílit, abychom město měli lepší, čistější a krásnější a aby byl případný nedostatek identifikován a posléze vyřešen. Spuštění aplikace je prvním krokem k větší efektivitě komunikace s občany a k dalším změnám, které se na radnici nejen v rámci IT chystají.

Děkuji všem za podněty, náměty, připomínky, které zasíláte pomocí této služby.